Skip to main content

2022 januárjában kerültünk adásba a Cápák között műsorban, ami nélkül ma nem ott lennénk, ahol. Lássuk, hogy mik a legerősebb érvek, hogy menj el Te is, ha a vállalkozásod arra érdemes és befektetés bevonását fontolgatod!

Természetesen csak akkor érdemes jelentkezni, ha egy értelmezhető forgalmú, esetleg még növekedésben is lévő céged van – és reális cégértékkel, gondos előkészülettel indulsz útnak. Annak nincs sok értelme, ha csak azért mész, hogy leégesd magad. A negatív reklám is ismertséget hoz, de valljuk be, azt ennél könnyebben is el lehet érni.

Bőhm Zsombor áll a következő felirat mellett: 4 érv a Cápák Között mellett

Marketing

Talán a legkézenfekvőbb hatása az adásba kerülésnek a többszázezres nézettség, ami részről-részre csak növekszik. Mi tavaly szerencsétlenségünkre pont egy magyar kézilabda vb-meccs időpontjában kerültünk adásba, de így is több, mint 630.000 ember nézett meg minket előben, nem is beszélve a közösségi média és egyéb csatornák eléréséről.

Az instant ismertség értéke számunkra az ügyfélszám-növekedésben mutatható meg, az adás haására fél év alatt partnereink számát ötszörösére növeltük. Ez a szám nagyobb is lehetett volna, de egészen egyszerűen nem voltunk felkészülve egy ekkora rohamra a céget illetően. Három hét alatt 300 céges ajánlatkérés (!) érkezett be hozzánk. Ezeket sajnos nem tudtuk hiba nélkül ügyféllé konvertálni. Akkor még kapacitáshiányban szenvedtünk, és gyakorlatilag minden csapattag értékesítővé vált egy pár hétig.

Utánkövetés

A felkapottság nem ér véget az adással. Ha jól sikerül a szereplés, következnek a sajtómegkeresések, különdíjas forgatások, interjú felkérések, sőt, akár a következő évad sikersztorijai közé is bekerülhetsz (talán még velünk is megesik hasonló idén…). A vállalkozásnak erősen növeli a brandértékét, kimondottan erős validációként működik amikor több milliárdos üzletemberek egymással versengve akarnak beszállni a buliba. 

Sok olyan szereplőnek is fel fog tűnni a cég, akik nem feltétlenük ügyfelek, hanem más módon kapcsolódhatnak hozzá. Mi több befektetői ajánlatot kaptunk az adás után, de volt sok egyéb projektötlet, szinergia lehetőség, ami mind-mind a megjelenés miatt bukott ki, vagy talált meg minket.

Befektetők hatása

Értékesítésben is nagy szerepet játszhat a már említett, ledokumentált és nagy tömeg előtt kinyilatkoztatott validáció a befektetők részéről. Ez jó referencia értékesítés során, nagy bizalmat ébreszt, hogy archoz, arcokhoz (de még milyenekhez!) tudják társítani a céget a potenciális ügyfelek. Emellett a Cápa befektetők szakmai mentorációval, saját networking megosztásával és egyéb segítségnyújtásokkal gyarapítják a céget – ezt a saját bőrünkön tapasztaltuk meg.

Személyes sikerélmény

Nagyon fontos szempont, pedig mégsem szokott róla sok szó esni: nem a vállalkozásra, hanem a vállalkozókra gyakorolt hatása a sikeres szereplésnek. A lehetőség, hogy megmutassuk ország-világ előtt a mi szerelemprojektünket, hogy végre a szülők/nagyszülők is kicsit jobban megértsék, hogy mit is csinálunk. A gratulációk hada, ami a szereplés után ér minket az üzleti világban, hogy egy jóidőre elég visszajelzést kapjunk arról, hogy érdemes ezt csinálnunk. A sok kamera, mikrofon és újságíró, akik ha csak egy pillanatig is, de mind-mind ránk kíváncsi – ezek elképesztően nagy lendületet tudnak adni abban, hogy még elszántabban dolgozzunk vállalkozásunk sikeréért.

Érdekel mi hogy készültünk a saját szereplésünkre? Ebben a cikkben elolvashatod a részletes élménybeszámolót. Emellett a régi szereplésünket és a sikersztorinkat is megnézheted ezen az oldalon.

Leave a Reply