Biztosan Te is láttad már. TikTokon, Instagramon, vagy akár a 4-6-os villamoson. Egy furcsa, hegyes fülű, szőrös, mégis valahogy elképesztően cuki figura figyel rád valakinek a táskájáról lógva. Sok esetben nem is egyedül. Ő Labubu, a 2025-ös év legmenőbb táskadísze, ami pillanatok alatt ikonikus státuszszimbólummá vált.
De mi ez az egész őrület? Hogyan lett egy fura fogsorú szörnyecskéből divatikon, amiért emberek tízezrei órákat állnak sorban, és komoly pénzeket fizetnek? A Quantum most utánajárt a Labubu-jelenségnek!
Szóval: mi az a Labubu?
Labubu eredetileg egy gyűjthető dizájnerfigura, ami a “The Monsters” (Szörnyek) sorozat része. Megálmodója Kasing Lung, hongkongi származású művész, aki gyerekkori holland élményeiből és az északi mitológia ihlette történetekből merített inspirációt, amikor 2015-ben elkezdte a szörnyecskék univerzumának megalkotását.
A történet szerint Labubu egy jószívű, manószerű lény, aki mindig segíteni szeretne, de a jó szándéka gyakran balul sül el, ami rendkívül szerethetővé teszi a figurát a gyerekek és a fiatal felnőttek számára egyaránt. A figurák gyártási jogait a kínai Pop Mart szerezte meg, és 2019-től kezdve készítik a ma ismert plüss és vinyl változatokat, amik mára világszerte ismertek lettek.
Hogyan lett a legtrendibb kiegészítő?
A Labubu igazi világhírnevét azonban nem a gyártás, hanem a 2024 tavaszán történt sztárposztok hozták el, amikor Lisa, a BLACKPINK K-Pop formáció szupersztárja megosztott egy videót a saját Labubu-gyűjteményével. Mivel Lisa egy milliók által követett divatikon, a bejegyzés hatására az interneten pillanatok alatt kilőtt az érdeklődés a figura iránt.
Ezután nem volt megállás. Olyan sztárok jelentek meg Labubuval a táskájukon, mint Dua Lipa, Rihanna, Paris Hilton, Lizzo, Kim Kardashian, David Beckham, és még hosszan sorolhatnánk tovább. A Labubu egy pillanat alatt több lett, mint egy játék: státuszszimbólummá és 2025 legfelkapottabb divatkiegészítővé vált.
Miért őrül meg érte mindenki?
A sztárok persze csak a kezdet voltak. Az igazi hajtóerőt annak a zseniális értékesítési stratégiának is, amely a “blind box”, azaz zsákbamacska doboz koncepciójára épül.
Minden doboz tartalma meglepetés, így soha nem lehet előre tudni, melyik figurát kapod, ami minden egyes kinyitáskor izgalmat és kis adrenalinlöketet ad, ráadásul minden sorozatban találhatók extra ritka, úgynevezett “secret” vagy “chaser” figurák, amelyek birtoklása szerencsét és presztízst jelent a gyűjtők számára.
Ez a kombináció – a meglepetés öröme, a ritkaság izgalma és a “szerezd meg mind!” gyűjtői ösztön – teljesen magával ragadta a vásárlókat, és volt, hogy percek alatt elfogytak a boltok készletei. Emiatt a Pop Mart egyes országokban már online sorsolásra váltott a hagyományos vásárlás helyett.
Hamisítványok és másodpiac
Természetesen a hatalmas kereslet a másodpiacot is megerősítette, ahol a ritkább figurák ára akár több százezer forint is lehet, miközben a bolti ár nagyjából 8.000 forint körül mozog.
A hamisítványok is megjelentek, amelyeket a gyűjtők “Lafufu” néven emlegetnek; ezek a hamis darabok nemcsak gyengébb minőségűek, hanem akár veszélyesek is lehetnek az egészségedre, mivel nem esnek át a megfelelő biztonsági ellenőrzéseken.
A te Labubud, a te pénzed!
A labubu divat- és közösségi jelenségként 2025-ben felrobbantotta a netet – hogy ez jó vagy rossz, mindenki maga döntheti el. Karaktere egyszerre hozza meg a gyűjtés izgalmát és mutatja meg, hogy lehet 2025-ben egyik pillanatról a másikra globális piac meghódítója ez a kis mosolygós figura, a dubai csoki és matcha latte mellett.
A jó hír az, hogy ez a felkapott figura nem elérhetetlen, így nem kell vagyonokat megmozgatnod ahhoz, ha szeretnél egy sajátot. A Quantumnál ráadásul rengeteg olyan diákmunkát találsz, amivel hó végén is simán marad pénzed labubukra.