Skip to main content

Milyen a tökéletes álláshirdetés? Hogyan lehet legjobban felkelteni a potenciális jelentkezők figyelmét? Miként találhatunk a cégünk imázsához és értékeihez megfelelő munkatársakat?

Ebben a cikkben összeszedtünk, hogy mi a titka a tökéletes álláshirdetésnek.

Csatlakozz a csapatunkhoz!- álláshirdetés

A tökéletes jelölt megtalálása egy nyitott pozícióra a cégednél gyakran olyan, mintha tűt keresnél a szénakazalban.

Nincs ez másképp az álláskeresők oldaláról nézve sem: sorra kattintanak tovább a számtalan unalmas, sablonos álláshirdetés között, amikben ugyanazok az elvárások és ajánlatok vannak felsorakoztatva.Potenciális jelentkezőknek fontos a barátságos munkakörnyezet

Mindegyikben azt írják, hogy az adott cégben a legbarátságosabb a munkakörnyezet és a legjobbak az előrelépési lehetőségek.

Mégis hogyan tudná kiválasztani a számára legideálisabb ajánlatot a munkakereső, ha nincs egy sem, ami valamiben kitűnik a sablonszövegek tömegéből?

Ha meg akarsz győzni valakit erről, hogy dolgozzon Neked, akkor már a kezdeteknél, vagyis a hirdetés elkészítésénél olyan egyedi és visszautasíthatatlan ajánlatot kell tenned, hogy az kikerülve egy állásportálra, ne csak egy legyen az egyforma ajánlatok tengerében.

Olyan ajánlattal kell előrukkolnod, ami kitűnik a tömegből, így vonzza a potenciális jelölteket.

Manapság egy álláshirdetésben nem lehet egyszerűen felsorolni a munkaköri feladatokat és az előfeltételeket. El kell adnod a cégedet, hogy megnyerd a legkiválóbb szakembereket. Itt találsz pár példát: https://www.profession.hu/

Ha a hirdetésed úgy néz ki, mint az összes többi, ne lepődj meg, ha a pályázóid is majd átlagosak lesznek.

A legjobb tehetségeket csak a legjobb álláshirdetés vonzza!

Ebben a cikkben bemutatjuk, hogyan lehet egy álláshirdetés konkrét, informatív, és egyben érdekes és izgalmas is, hogy hatékonyan találj jelölteket a kívánt pozícióra.

Ez nem könnyű feladat; hiszen kiváló szakembereket vonzani sem könnyű a cégedhez.

Hogy hogyan is találj különleges tehetségeket? Íme néhány tipp:

Kezdd egy vonzó és világos munkakörrel

A munkakör helyes megnevezése kulcsfontosságú.

Ez az első dolog, amit az álláskeresők meglátnak a hirdetésben, ezért fontos megbizonyosodni arról, hogy figyelemfelkeltő legyen.

A megjelölt pozíció szintje különösen felkeltheti a leendő alkalmazottak figyelmét. Fontos tisztázni, hogy a szerepkör junior, középső vagy felsőbb szintű-e.

Két diák gyakornok kezet fog egy álláshirdetés felett

Tömören vagy részletezve?

Nehéz pontosan eltalálni a tökéletes terjedelmet egy hirdetésnél.

Az alapvető információkat, vagyis a munkakör leírását, a követelmények és elvárások áttekintését, pontos információt a jelentkezési folyamatról vagy a kapcsolatfelvételi lehetőségekről mindig fel kell tüntetni.

Nem utolsó sorban pedig a bérezést is, mivel a „versenyképes fizetés” kifejezés szinte bármit jelenthet. Tartsuk szem előtt, hogy az álláshirdetés nem munkaköri leírás, azonban fontos, hogy elegendő információt nyújtson az érdeklődők számára.

Reálisak legyenek az elvárások

Az elvárások megfogalmazásánál a használt nyelv típusa mérvadó lehet.

Az olyan szavak használata, mint például a „szakértő” elriaszthatja a potenciális jelentkezőket, különösen azokat, akiknek kevesebb az önbizalma, miközben ugyanolyan kompetensek lehetnek a pozíció betöltéséhez.

Fontos szem előtt tartani, hogy a képesítések kiterjedhetnek az végzettségre, a készségekre, valamint a munkatapasztalatra.

Tisztán kell látni, hogy az adott munkakörhöz pontosan milyen képesítésre van szüksége a munkavállalónak: feltétlenül szükséges a felsőfokú végzettség, vagy tökéletesen megtanulható a munka tapasztalat és gyakorlás útján?

Mutasd meg a növekedési potenciált

A leendő alkalmazottak nem csupán jó munkakörnyezetre vágynak.

Olyan lehetőségeket és előnyöket is keresnek, amelyek jobbak, mint amit a jelenlegi munkakörükben kapnak. Ha bemutatod a jelölteknek az előrelépési lehetőségeket, a vállalaton belüli lehetséges karrierutakat, felkeltheted a figyelmét azoknak a pályázóknak is, akik a ranglétrán való feljebbjutás reményében szeretnének váltani.

Karrier növekedési potenciál

Ez a stratégia még egy kisebb vállalatnál is működhet, ahol megvan a lehetősége annak, hogy az alkalmazottak több felelősséget vállaljanak és a vállalattal együtt fejlődjenek.

Az igényesség elengedhetetlen

Az egyik legfontosabb szabály, hogy ne csak az álláshirdetésünk legyen igényes, hanem cégünk arculata, weblapja és közösségi média megjelenése is.

A potenciális jelentkezők számára nagyon fontos a külalak. Amennyiben az érdeklődők szimpatikusnak találják cégünket, szívesebben fognak jelentkezni a meghirdetett állásokra.

Mik a cég értékei?

Mitől olyan izgalmas a cégednél dolgozni? Miért érzik jól magukat az alkalmazottak ott nap mint nap?

Ezeknek a kérdéseknek a megválaszolásával indul a márkaimázs felépítése.

A vállalati kultúrának, küldetésének és jövőképének vonzania kell a jövőbeli alkalmazottakat. Amint saját magad már meg tudod fogalmazni, miért egyedi és különleges a Te céged, az álláskeresők is megláthatják, mivel tűnik ki a többi közül.

Fontos tájékoztatni a potenciális jelentkezőt is arról, hogy az ő szerepe hogyan járul hozzá nemcsak a cégen belüli részlege vagy csapata mindennapjaihoz, de a vállalat egészének a hatékony működéséhez. Ez segít abban, hogy bárki úgy érezhesse, hogy egy közösség igazi része.

A kreativitás mindig előny

Egy kreatív álláshirdetéssel nagyszerűen lehet toborozni.

Bár a potenciális jelentkező elsősorban konkrét információkra kíváncsi, egy pici kreativitással kitűnhet a hirdetésed a tömegből.

Legyen szó játékos jelentkezési felületről, videós megoldásról vagy csak egy humorosabb szövegről, biztosan elnyerhetjük vele célközönségünk tetszését.

A megfelelő formázás és vizuális elemek is vonzóbbá tehetik az álláshirdetést.

Fontos, hogy ne legyen túlzsúfolt, könnyen olvasható betűtípusokkal érdemes dolgozni és segíthet a közvetlen, személyes nyelvezetet, például a „te” és „mi” névmások használata is, ami a jelöltet már ebbe a szerepbe helyezi, és úgy érzi, hogy már a jelentkezésnél a társaság tagja.

Bízd a profikra!

A Quantum Diákszövetkezet leveszi partnerei válláról ezeket a terheket, és hatékony, jól bevált módszerei segítségével találja meg a cégekhez leginkább illő, dolgozni vágyó fiatalokat.

Amennyiben munkaerőt keresel és szívesen dolgozol motivált diákokkal, látogass el céges oldalunkra legyél a partnerünk pár perc alatt!

Leave a Reply